"Kuroneko Banzai" та "Nimbus Libere" як приклади антиамериканської військової пропаганди

Konstantin Rayhert

Анотація


У статті обґрунтовується роль анімації у пропагандистських кампаніях сторін протистояння під час Другої світової війни. Як приклади антиамериканської військової пропаганди аналізуються японський анімаційний фільм Kuroneko Banzai та французький анімаційний фільм Nimbus Libere, в яких були використані персонажі американських анімаційних фільмів. Установлено, що мета анімаційних інструментів в обох сторін протиборства була однакова - принизити ворога й дати вихід емоціям солдатів та населення. Разом із тим, способи досягнення цієї мети в авторів анімаційних пропагандистських фільмів відрізняються, якщо японські фільми намагаються демонізувати американців і зобразити їх як злих загарбників, то американські вдаються до прямого глузування та грубого гумору щодо японців та німців. На думку автора, це пов'язано з культурними відмінностями мілітаристських Японії та Німеччини та демократичних США.


Ключові слова


анімація; Друга світова війна; пропаганда; США; Франція; Японія

Повний текст:

PDF

Посилання


Kolesnikov, A. (2010), Sake and sakura. The traditional Japanese symbol on military cups, аvailable at: http://www.slovoart.ru/node/66 (accessed 28.07.2014) (Rus).

Pocheptsov, G. G. (2002), Imageology. Moscow, Refl-book, Kiev, Vakler (Rus).

Rhodes, A. (2008), Propaganda: The Art of Persuasion World War II. An Allied and Axis Visual Record, 1933-1945. Moscow, Eksmo (Rus).

Abras, M.-A. (2003), Comment les enfants perçoivent-ils la mort à travers les médias?, Ethnologie française, №4, pр. 665-672. DOI: 10.3917/ethn.034.0665.

Fyne, R. (1994), The Hollywood Propaganda of World War II, Lanham, Scarecrow Press.

Raiti, G. C. (2007), The Disappearance of Disney Animated Propaganda: A Globalization Perspective. Animation, № 2, pp. 153-169. DOI: 10.1177/1746847707074703

Shale, R. (1982). Donald Duck joins up: the Walt Disney Studio during World War II. Ann Arbor, MI: UMI Research Press.

Shull M. S. & D. E. Wilt (2004). Doing Their Bit: Wartime American Animated Short Films, 1939-1945. McFarland.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Колесников А. Сакэ и сакура. Традиционный японский символ на военных чашках [Електронний ресурс] / А. Колесников. - Режим доступу : http://www.slovoart.ru/node/66.

 

2. Почепцов Г. Г. Имиджелогия / Г. Г. Почепцов. - М. : Рефл-бук; К. : Ваклер, 2002. - 574 с.

 

3. Родс Э. Пропаганда. Плакаты, карикатуры и кинофильмы Второй мировой войны 1939-1945 / Энтони Родс ; [пер. с англ. Ю. К. Бардина]. - М. : Эксмо, 2008. - 312 с.

 

4. Abras M.-A. Comment les enfants perçoivent-ils la mort à travers les médias? / Marie-Ange Abras // Ethnologie française. - 2003. - № 4. - Р. 665-672. DOI : 10.3917/ethn.034.0665.

 

5. Fyne R. The Hollywood Propaganda of World War II / Robert Fyne. - Lanham : Scarecrow Press, 1994. - 245 p.

 

6. Raiti G. C. The Disappearance of Disney Animated Propaganda: A Globalization Perspective / Gerard C. Raiti // Animation. - 2007. - № 2. - P. 153-169. DOI: 10.1177/1746847707074703.

 

7. Shale R. Donald Duck joins up: the Walt Disney Studio during World War II / Richard Shale. - Ann Arbor, M I: UMI Research Press, 1982. - 185 p.

 

8. Shull M. S. Doing Their Bit: Wartime American Animated Short Films, 1939-1945 / Michael S. Shull, David E. Wilt. - McFarland, 2004. - 256 p.




DOI: https://doi.org/10.21847/1728-9343.2017.3(149).108345

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.